KURZY CVIČENÍ PÁNEVNÍHO DNA PRO ŽENY  

7 tajemství pánevního dna

Pánevní dno je skryté, je uvnitř a není možné si na něj přímo sáhnout. I když to jsou to vůlí ovladatelné příčně pruhované svaly, často je necítíme a kontrolu nad nimi nemáme ideální. Je těžké se vyznat v nepřeberném množství informací na internetu. Přeji si, aby byl tento článek pro vás inspirací v jiném pohledu na tuto naši tajemnou oblast těla.

Nechť je příjemně tajemná pro naše muže, ale ne pro nás samotné.

Kontakt s našim pánevním dnem je klíč k jeho oživení. Znát sebe a své tělo, vnímat se, vnímat jeho emoce a být v kontaktu s ženskou energií, životní vitalitou. To je cesta ke zdravému pánevnímu dnu.


1. tajemství

Svaly pánevního dna nepotřebujeme pouze posilovat

Mnohé ženy potřebují naopak své svaly relaxovat. Uvolnit je. Aby byly měkké, pružné a reagovaly na každý pohyb těla. Jsem stažená. To je častá věta žen na mých kurzech. A jsem stažená hlavně „tam dole“. Pokud jsou svaly pánevního dna v permanentním napětí, tak nemohou vyvíjet sílu, akci. Jsou neprokrvené, neproudí v nich ani lymfa a ani emoce a energie. Začít v této fázi silový tréning tapu vtahni/povol celou potíž ještě zhorší. Potřebujeme se naučit uvolnění a relaxaci. Pouze ralaxovaný sval je schopný regenerace a vyvinout akci když je třeba. Jaké by to bylo se uvolnit? Velmi pomáhá teplo.

TYP: Zkuste si na hráz na pár minut přiložit nahřátou lahev s vodou /pohankový polštářek/. Vnímáte, jak Vaše pánevní dno ožilo? 


2. tajemství

Posilovat pánevní dno přerušováním močení je nesprávné

A dokonce i nezdravé. Tato schopnost nevypovídá nic o síle pánevního dna jako celku, o jeho funkčnosti /živosti/ a už vůbec ne o jeho kondici. Bohužel se často ještě doporučuje v ordinaci lékařů a lékařek. Svaly svěračů močové trubice jsou jen součástí mnohem většího celku a právě ony bývají u většiny z vás v pořádku. To, co je třeba posílit jsou vrstvy pánevního dna mnohem hlubší /zvedač konečníku/ a ten už se tak snadno nehledá zejména pokud je oslabený. Možná již máte potíže s udržením moči. Přestaňte hledat na povrchu a pojďte do hloubky …


3. tajemství

Cvičit pánevní dno nemusíte napořád!

Pro některou ženu je to nuda a už samotná tato představa demotivuje vůbec začít. Jedna samostné cvičení Metodou 3×3 zcela jsitě nuda není! A dost si se svým pánevním dnem užijete, ale hlavně! Není ptřeba cvičit napořád. Po rekovalescenci zlomené nohy s ní cvičíme a potom se cvičí sama tím, že ji používáme při chůzi. S pánevním dnem by to mohlo být stejné. Vycviči, dostat do kondice vedenými cviky a potom už dál používat v běžném dni. Při domácích pracech, při Vašem oblíbeném sportu, nebo třeba při milování.

TYP: Při každé chůzi do schodů, ale ze schodů si uvědomte své pánevní dno. Prostě na něj jen myslete. Uvidíte, že se Vám půjde lehčeji a pánevní dno se přirozeně a zlehka zapojí. Střídá rytmicky aktivitu s povolením, pulzuje, žije. 


4. tajemství

Víte, že i po operaci pánevního dna budete muset cvičit? 

Pokud máte dojem, že vše vyřeší rychlá ambulantní operace, pletete se. Tzv. pásky se dávají ženám se stresovou inkontinencí běžně a často. Ale to, že musíte i s páskou cvičit, o tom se již nemluví. Pásce je třeba pomoct. Svaly je třeba používat. Tak jako není pro nohu řešením doživotní berle, tak ani nefunkční pánevní dno operace nerozhýbe. Pánevní dno plní v těle velmi důležitou funkci stabilizace kříže a pánve, jeho úlohu neošidíme berlí. Takže i po operaci je třeba cvičit a snažit se o jeho znovuzapojení do pohybového řetězce. U úniku moči je zkrátka cvičení vždy léčba první volby. A až po pár měsících správného cvičení se uvidí, zda je opravdu pásku třeba. 

5. tajemství

Nečůrejte preventivně 🙂

Rychle rychle, odjíždíme! Vyčůrat a jedem! Tak tyhle věty neříkejme ani svým dětem a ani se podle nich neřiďte. Močový měchýř se neumí vyprázdnit do zásoby předem. Až se v něm moč objeví, dá nám vědět. Je třeba mu vyhovět a respektovat jeho tempo. Nelze mu vysvětlit nedostatek veřejných toalet po cestě a ani naši nevůli je navštívit. Když se dlouhodobě /léta/ vyprazdňuje před „nucením“, mateme svůj vyměšovací reflex. Je to váš případ? 

TYP: Začněte chodit na WC častěji. Je to jako s pitným režimem. Musíme se to zase naučit, myslet na to. Když by bylo nejhůř, tak si prostě psát lístečky, nebo dát upomínku do mobilu :-). Trasy venku volte s toaletami poblíž a v práci si dávejte „čůrpauzy“ :-). 


6. tajemství

Nedělejte velbloudici 🙂

Tohle je takový náš evropský zlozvyk. Zadržovat nucení na močení až do okamžiku, kdy se ozve opakovaně a už už už … Ani nevím, jestli to o velbloudech je pravda, ale na ženy na mých kurzech toto přirovnání funguje. Když se mi chce na malou, tak prostě musím jít. Pokud nejdeme, tělo se s tím vyrovná po svém. Vyměšovací reflex otupí a naše mysl si na to velmi rychle zvykne. Nevnímat se, přehlušit to nucení prací, to není zdravé. Za pár let už ani nevíme, zda se nám chce, anebo ne. Zda vůbec cítíme po vyprázdnění ten blažený pocit „úlevy“. Dočůráváte na dvakrát? A končí to velmi nepříjemným tzv. permanentním nucením na močení s častou kombinací opakovaných zánětů močových cest. Děláte taky tento nešvar? 

TYP: Pište si, jak často chodíte na malou. A taky kolik jste kdy vypila. Naučte se odejít na WC ihned při prvním, maximálně druhém pocitu plného měchýře. Dopoledne víc pijeme a chodíme častěji /každé 2-3h/, odpoledne a večer méne často /každé 4-5h/. Jendou za noc /časně ráno/ je zcela jistě také v pořádku. 

7. tajemství

Pánevnímu dnu nelze poručit. Je to náš emoční barometr. Ráda jej přirovnávám ke květině na dně naší pánve. Zrcadlí nám naše emoční rozpoložení okamžité i to dlouhodobé. Jak se asi projeví na pánevním dnu několikaměsíční sexuální frustrace? Nebo letitá marná touha po miminku? Naše celoživotní úzkost a napětí? Stáhne se také. Anebo naopak zkolabuje, poklesne. Každá reagujeme na tzv. trauma v naší pánvi jinak. Proto ho stále sledujme, buďme bdělé k tomu, co ve své pánvi prožíváme a já přeji nám všem, aby to byla radost, chuť do života, vitalita. To jsou kvality, které do naší zdravé pánve patří.

Podívejte se na videokurz
Pánevní dno rychle a hned

Renata Sahani

Zakladatelka a ředitelka Školy pánevního dna. Autorka Metody 3x3. Fyzioterapeutka, která světe div se nevěděla, jak správně cvičit pánevní dno. Mám 3 letý psychoterapeutický výcvik v biosyntéze. Jsem milovnice jógy, Indie a Inda :-). Pánevnímu dnu se věnuji již 13 let a za tu dobu jsem svými kurzy provedla na 5000 spokojených žen. Vyškolila více než 150 lektorek, které předávají Metodu 3x3 po celé ČR i SR a dokonce i v zahraničí. Přeji si přispět ke všeobecné osvětě ohledně cvičení pánevního dna a pohled na něj obohatit o emoční a energetický rozměr. Své poslání vnímám v prevenci, jehož je tento nový blog součástí. Přeji všem ženám, aby dříve, než dostanou informaci o operaci, vždy dostaly informaci o vhodném cvičení. O Škole pánevního dna, která by měla být pro nás ženy tou základní.
Renata, 54 let, matka dospělého syna, s vlastní zkušenností s potížemi na které nabízím řešení

Komentáře
  • 30% bonus na vybrané videokurzy :-)
  • Využijte své benefity smysluplnně – u nás
  • Ojedinělý 7 denní videoprogram na prevenci úniku moči
  • Spojte se s námi na facebooku
  • Zůstaňme ve spojení

    A už Vám neuteče žádný nově vypsaný kurz ani nový článek blogu.

  • Rubriky
  • Certifikovaný kurz květen 2021
  • Nejnovější články v blogu
  • Chcete zavzít Metodu 3×3 do své již zavedené praxe?
  • Milujeme naši pánev?